Türkiye’nin yeni sloganı açıklandı.
Vatana millete hayırlı uğurlu olsun.
Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı R.T.E tarafından tanıtımı yapılan, ekonomi bakanlığı ve TİM tarafından hazırlandığı belirtilen yeni bir logomuz da var hatta.
Her zaman tabana inmeyi iyi başaran R.T.E. logonun anlatımında da inanılmaz ustalığını konuşturarak bu işlerle hiç alakası olmayan bakkal Ali amca ve ev hanımı Neriman teyzenin bile son derece hızlı kavrayabileceği şekilde markalaşma yolundaki Türkiye’nin bu hamlesini ‘Made in Turkey yerine bu yazacak’ diye taktim etti.
‘Şu andan itibaren slogana ve logoya eleştiriler gelecektir. Türk Lirası’nda da böyle olmuştur.’ diyerek logoya ve slogana olan bağlılığını da pekiştirdi diyebiliriz. Ancak şunu da göz ardı etmemek gerekir. Türk Lirası’ında istenilen başarı yakalandı mı? Ali amca bakkal defterini tutarken artık alacakların yanına TL değil de o işareti mi koyuyor? Veya uluslararası platformda gerçekten paramıza bir itibar getirdi mi bu TL’nin yeni logosu? Bir €, £ veya $ olabildi mi? Klavyemde hala çıkmıyor. Arayıp bulup yükleyip bu yazıya eklemeye de üşendim açıkçası. Bu bile amacına ulaşamadığının bir kanıtı bence…
Hadi logo öyle olmuş böyle olmuş. Logoyla ilgili eleştiri her şekilde yapılır. ‘Made in Turkey’ yerine ürettiğimiz hangi ürünün neresine ne renkle ne şekilde sığdırılacak bu logo? Bunun gibi sayısız eleştiri üretilebilir. Ancak bu yazıda asıl takıldığım nokta olarak övgüler yağdırılan slogana dikkat çekmek istiyorum.
‘DISCOVER THE POTENTIAL’ !!!
Google’ın yalancısı olarak bunun tercümesi şöyle; Potansiyelini Keşfedin.
Fizikte Potansiyel Enerji ve Kinetik Enerji arasındaki fark anlatılırken öğretmenlerimiz genelde hep uçurum kenarında duran bir kaya parçasından söz ederlerdi. Kaya yerden yüksekte durmakta olup bir potansiyel içerir. Bu potansiyel enerji maddenin kütlesi, yer çekimi ivmesi ve bulunduğu yüksekliğe bağlı olarak hesaplanır. Bu Potansiyel Enerji bu kayaya herhangi bir hareket verilmediği, uçurumdan atılmadığı sürece Kinetik Enerjiye dönüşmez. Aynı ülkem gibi. Evet bir potansiyel var. Ama bunu göstermen bir şey ifade eder mi? Bunu kinetiğe dönüştürmedikten sonra boş…
Daha fazla uzatmayayım. Bakınız ‘Made in Turkey’ yerine gavura kendimizi pazarlarken kullanacağımız logonun sloganı ‘Potansiyeli Keşfedin’ yerine içeride nasıl taktim ediliyor.
‘GÜCÜ KEŞFET’ !!!
İngilizce mi üzülsün, fizik mi kan ağlasın… Hadi o kadar da yere vurmayalım ama. Bu neticede bir film afişi değil. EVA(1962) adındaki bir filmi ‘ALDATAN KADIN’ diye çeviren (örnekler çoğaltılabilir yıllar geçti bir şey değişmedi) bir milletin yurt dışındaki hedef için koyduğu sloganı içeride bu şekilde yansıtması gayet normal.
Umalım ki TL logosundan başarılı olsun. Ekonomimize bir merhem olsun…