Zorla güzellik olmaz

‘Görsel Şeyler’ ile ilgili konuları sohbet tadında değerlendirdiğimiz bloğumuzda görsel tasarımları zorlamanın her zaman iyi sonuçlar yaratmayacağına dikkat çekmek istedik.

Özellikle müşterinin cin fikirliliğiyle ortaya çıkan ve ‘falancanınki gibi olsun’ dayatmalarıyla hazırlanan görsel çalışmalar (broşür, katalog, ilan, web sitesi vb.) malesef bu anlamsız beyin fırtınaları sonucunda genelde iyiye değil, kötüye gider.

zorla_guzellik

Dayatmayla, inatla ve ısrarla ortaya çıkan ürünler de maalesef başarısızlıkla sonuçlanır. En azından kullanımından bir süre sonra başarısızlığı belli olur. Yeni bir şeyler denemektense ‘falancanınki gibi olsun’ diye diretilen çalışmalarda başarısızlığın faturası ‘benim düşündüğüm/istediğim gibi olmadı’ sözüyle direkt olarak operatörün(grafikerin, fotoğrafçının, sanat direktörünün…) kucağına bırakılır. Tutarsız ve bilinçsiz isteklerin en güzel kılıfıdır ‘ben iyi düşündüm ama sen yapamadın’ minvalindeki sözler.

Sınavdan sınava koşturduğumuz okul yıllarından kalan bir söz var kulağımda ‘ilk aklına gelen seçenek genelde doğrudur’ denirdi. Belki görsel çalışmalar için de durum biraz böyledir. Üzerinde uzun soluklu çalışmalar yapıldığında gelişmek yerine, kurcalandıkça bozulan bir yapısı var görsel çalışmaların.

Görsel Kaynak;

http://www.catsmob.com/photo/3085-daily-picdump-428-65-images.html
Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s